23 kwietnia uczniowie klasy 3 wraz z p. Agnieszką wybrali się na wycieczkę do lasu. Zdobyli nagrodę pt. „Jeden dzień bez lekcji” i mogli sami zadecydować jak chcą go spędzić. Las jest niezwykle zróżnicowaną przestrzenią, która może pochwalić się rozmaitym drzewostanem, podłożem, zwierzyną i obliczem uzależnionym od pory roku.

To sprawia, że skupiamy się na nowych szczegółach, zapamiętując je i wyostrzając zmysły. Oprócz tego spacer w lesie sprzyja wyciszeniu. Każdego dnia dzieci są narażone na przebodźcowanie – ma na to wpływ hałas otoczenia, urządzenia elektroniczne itd. – co szczególnie jest destrukcyjne w przypadku dzieci z nadaktywnością psychoruchową oraz spektrum autyzmu. Ponadto las to idealne miejsce na praktykowanie treningu uważności, który niweluje problemy z koncentracją u dzieci i sprzyja ich relaksacji. Dodatkowo możemy mieć pewność, że spacery w lesie sprzyjają odporności i zdrowiu dzieci, zaopatrując je w czyste powietrze i gwarantują aktywność fizyczną. Uczucie poprawy samopoczucia jest nagrodą za zdrową aktywność, a efekty działania organizmu w trakcie spaceru są natychmiastowe. To właśnie te endorfiny sprawiają, że czujemy się szczęśliwsi i bardziej zrelaksowani. Idąc na spacer, zyskujemy większą pewność siebie, a także zredukujemy poziom stresu i niepokoju. Uczniowie bawili się w chowanego, tworzyli obrazy, budowali szałasy, grali w piłkę, tworzyli stroje dla drzew. Każdy znalazł coś dla siebie.
















