Uczniowie klas IV-VII na lekcjach plastyki tworzyli żurawie, które obecnie ozdabiają szkolny korytarz. Pomogli nam również chętni uczniowie z klasy VIII, w której przedmiotów artystycznych niestety już nie ma.

Origami to sztuka składania papieru, która ma długą i fascynującą historię. Wybór odpowiedniego papieru jest kluczowy dla osiągnięcia doskonałych efektów w tej sztuce.
Origami powstało w VI wieku naszej ery w Chinach. Jednak to nie Chiny, a Japonia jest uznawana za kolebkę sztuki składania papieru. Właśnie tam origami pojawiło się w VII wieku dzięki mnichom, którzy wraz z umiejętnością produkcji papieru zaszczepili u Japończyków zamiłowanie do jego składania.
W 1797 roku powstał pierwszy podręcznik do origami, w którym pokazano 49 sposobów składania żurawia, bowiem żuraw jest w Kraju Kwitnącej Wiśni symbolem szczęścia i życia. Podobnie jak starożytni Egipcjanie, tak i Chińczycy wraz ze zmarłymi, chowali przedmioty, które miały przypominać im życie ziemskie.
Zarówno w heraldyce jak i w szeroko pojętej sztuce żuraw (po łacinie Grus grus) oznacza zarówno szczęście i długowieczność (według japońskich wierzeń żyje on aż 1000 lat!) jak i honor oraz lojalność .
Origami swą terapeutyczną funkcję spełnia pobudzając układ nerwowy, integrując w czasie składania funkcje obu półkul mózgowych. Dziecko odbiera wrażenia za pomocą kilku zmysłów (dotyk, wzrok, słuch) równocześnie. Składanie papieru sprzyja współpracy między zmysłami, kształtuje koordynację wzrokowo – ruchową.

